Zespół Promocji i Informacji


Załącznik do Uchwały Głównej Kwatery ZHP nr 76/2015 w sprawie Regulaminu Harcerskiego Internetu – Pobierz

Minima stron WWW w ZHP

  • Wszystkie strony (serwisy, witryny itp.) internetowe jednostek organizacyjnych ZHP muszą spełniać wymagania niniejszych regulacji.
  • Na każdej stronie WWW w widocznym miejscu musi znaleźć się logo ZHP umieszczone zgodnie z zasadami jego publikacji oraz aktywny odnośnik do strony głównej ZHP.
  • Wszelkie znaki ZHP należy umieszczać na stronach w sposób zgodny z Identyfikacją Wizualną ZHP.
  • Nie wolno publikować treści niezgodnych z prawem, Statutem ZHP oraz z dobrymi obyczajami, treści o charakterze politycznym, a w tym w szczególności materiałów chronionych prawami autorskimi oraz danych osobowych, o ile osoba publikująca nie dysponuje przewidzianymi polskim prawem pozwoleniami.
  • Strona powinna być poprawnie wyświetlana we wszystkich wiodących przeglądarkach oraz w przeglądarkach z wyłączoną obsługą JavaScript i nie wyposażonych w plugin Flash. Należy unikać odstępstw od standardów wyznaczanych przez W3C. Zaleca się, by ze strony można było korzystać na urządzeniach mobilnych.
  • Informacje zawarte na stronie powinny być czytelne, napisane zgodnie z normami językowymi oraz znajdować się w miejscach pozwalających na łatwe i intuicyjne ich odszukanie.

Minima zawartości serwisów WWW jednostek ZHP

Zastęp, patrol, drużyna, szczep

  • Strony zastępów, patroli, drużyn, szczepów, kręgów, związków drużyn, klubów specjalnościowych itp. jednostek ZHP działających zazwyczaj w hufcach muszą zawierać m.in. następujące elementy:
  1. pełna nazwa organizacji – „Związek Harcerstwa Polskiego” lub jej skrót literowy „ZHP” (pełna nazwa widoczna przynajmniej na stronie głównej),
  2. pełna nazwa jednostki wraz z przydziałem do jednostki nadrzędnej,
  3. logo ZHP oraz aktywny odnośnik do strony głównej ZHP,
  4. imię nazwisko, stopień prowadzącego jednostkę,
  5. miejsce działania (np. szkoła), adres, telefon,
  6. osoby odpowiedzialne za zawartość merytoryczną i obsługę techniczną serwisu,
  7. aktywny kontakt e-mail.

Hufce

  • Strony hufców ZHP muszą zawierać m.in. następujące elementy:
  1. pełna nazwa organizacji – „Związek Harcerstwa Polskiego” lub jej skrót literowy „ZHP” (pełna nazwa widoczna przynajmniej na stronie głównej),
  2. pełna nazwa jednostki wraz z przydziałem do jednostki nadrzędnej,
  3. miejsce działania, miasto, gmina,
  4. identyfikator ZHP jako aktywny odnośnik do strony głównej ZHP,
  5. pełne dane teleadresowe w tym telefon, fax, e-mail,
  6. dni i godziny otwarcia siedziby,
  7. wykaz jednostek z osobami prowadzącymi (pełna nazwa jednostki, imię, nazwisko, stopień harcerski i in-struktorski osoby prowadzącej),
  8. władze (imię i nazwisko, stopień),
  9. osoby odpowiedzialne za zawartość merytoryczną i obsługę techniczną serwisu,
  10. aktywny kontakt e-mail w domenie ZHP.PL lub ZHP.NET.PL,
  11. adres URL w domenie ZHP,
  12. dokumenty statutowe hufca (rozkazy, decyzje i dokumenty uchwalane przez władze hufca ZHP),
  13. odnośnik do strony bip.zhp.pl.
  • Zaleca się by strony hufców zawierały także m.in. następujące elementy:
  1. NIP,
  2. nr rachunku bankowego,
  3. kontakt do osoby odpowiedzialnej za współpracę z mediami,
  4. informacje ogólne (ilość osób, zasięg terytorialny, ilość drużyn, od kiedy działa) o jednostce i jej bohaterze,
  5. struktura zespołów i komisji hufca z namiarami e-mail do przynajmniej szefów tych zespołów,
  6. program rozwoju hufca ZHP.

Katalog Identyfikacji Wizualnej jest dokumentem normującym używanie logotypu Związku Harcerstwa Polskiego. Poniższy dokument w zwarty sposób wyjaśnia w jakim kierunku podążać stosując Identyfikację w codziennej pracy drużyn, szczepów, hufców, chorągwi oraz szczebla centralnego i inspiruje do formowania jednolitego wizerunku Związku Harcerstwa Polskiego.

Repozytorium szablonów ZHP:
www.repozytorium.zhp.pl (konieczne jest posiadanie konta w domenie zhp.net.pl)

phm. Marek Pęczak
  • Grafik
  • Fotograf
  • Administrator
  • Social Media Ninja
phm. Adam Sołtysik
  • Ewidencja
pwd. Wiktoria Serek
  • Grafik
  • Fotograf
pwd. Tymoteusz Roliński
  • Fotograf

Sprawy ogólne związane z przygotowanie materiałów graficznych/multimedialnych:
promocja@zabrze.zhp.pl

Osoba odpowiedzialna za kontakt z mediami:
Katarzyna Mertas
katarzyna.mertas@zhp.net.pl

Administracja i zawartość merytoryczna serwisu:
Marek Pęczak
marek.peczak@zhp.net.pl

Administrator Ewidencji ZHP
Adam Sołtysik
adam.soltysik@zhp.net.pl

W ZHP do promowania działań związanych z HAL (#harcerskielato) i HAZ (#harcerskieferie) powstały dwie księgi marki, które warto znać szczególnie tworząc materiały promocyjne środowiska.

harcerskielato

#harcerskielato to nowa marka Związku Harcerstwa Polskiego.
Kryją się pod nią wszelkie letnie przygody kojarzone dotychczas ze skrótem HAL (Harcerska Akcja Letnia), takie jak np.:

  • obozy,
  • biwaki,
  • kolonie,
  • zloty,
  • kursy i szkolenia,
  • wyjazdy zagraniczne,
  • zajęcia w miejscu zamieszkania,
  • działania dla społeczności lokalnych itp.

3-minutowa księga marki HAL:

HF NIEBIESKI

#harcerskieferie to nowa marka Związku Harcerstwa Polskiego, pod którą kryją się wszelkie nasze działania związane z Harcerską Akcją Zimową. Używaj tej marki, aby promować:

  • zimowiska
  • półkolonie
  • kursy
  • bazę obozową
  • a nawet zajęcia dla dzieci odbywające się w ferie w miejscu zamieszkania.

Po prostu – podczas harcerskich ferii!

3-minutowa księga marki HAZ:

Obojętnie w którym miejscu kraju lub świata jesteś, jaki masz stopień i z jakiego środowiska pochodzisz – pokaż, że harcerze nie nudzą się podczas wakacji. Podziel się z nami swoją letnią lub zimową przygodą za pomocą facebooka, twittera lub instagrama i oznacz swój post hashtagiem #harcerskielato lub #harcerskieferie

Podziel się z nami swoją harcerską przygodą za pomocą mediów społecznościowych i oznacz swój post hashtagiem #zhpzabrze

Związek Harcerstwa Polskiego daje możliwość bezpłatnego korzystania z pakietu Microsoft Office 365 każdemu członkowi organizacji.

Microsoft Office 365 to zestaw w pełni profesjonalnych narzędzi do współpracy i komunikacji, dostępny w chmurze internetowej. Harcerze, którzy chcą mieć konto w zhp.net.pl otrzymają pakiet usług zawierających pocztę elektroniczną, współdzielone kalendarze, wiadomości błyskawiczne, wideokonferencje, przestrzeń na dysku wirtualnym oraz dostęp do internetowych wersji aplikacji pakietu biurowego – Word, Excel, PowerPoint i OneNote. Dzięki zastosowaniu technologii chmury internetowej dostęp do wszystkich funkcji pakietu będzie dostępny z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie.

Z Microsoft Office 365 w Polsce korzysta ponad milion użytkowników, a także kilka dużych organizacji pozarządowych, w tym Ochotnicze Straże Pożarne, Stowarzyszenie Wiosna (Szlachetna Paczka) oraz Caritas.

Serwery Microsoft Polska, na których przetwarzane są dane w ramach Office 365 spełniają wszystkie wymogi bezpieczeństwa, m.in. posiadają ochronę przetwarzanych danych osobowych.

Aby uzyskać konto w zhp.net.pl. należy wypełnić formularz.