- Regulamin Harcerskiego Internetu
- Katalog Identyfikacji Wizualnej ZHP
- Kontakt
- Księga marki HALiZ
- Konto zhp.pl
Minima stron WWW w ZHP
- Wszystkie strony (serwisy, witryny itp.) internetowe jednostek organizacyjnych ZHP muszą spełniać wymagania niniejszych regulacji.
- Na każdej stronie WWW w widocznym miejscu musi znaleźć się logo ZHP umieszczone zgodnie z zasadami jego publikacji oraz aktywny odnośnik do strony głównej ZHP.
- Wszelkie znaki ZHP należy umieszczać na stronach w sposób zgodny z Identyfikacją Wizualną ZHP.
- Nie wolno publikować treści niezgodnych z prawem, Statutem ZHP oraz z dobrymi obyczajami, treści o charakterze politycznym, a w tym w szczególności materiałów chronionych prawami autorskimi oraz danych osobowych, o ile osoba publikująca nie dysponuje przewidzianymi polskim prawem pozwoleniami.
- Strona powinna być poprawnie wyświetlana we wszystkich wiodących przeglądarkach oraz w przeglądarkach z wyłączoną obsługą JavaScript i nie wyposażonych w plugin Flash. Należy unikać odstępstw od standardów wyznaczanych przez W3C. Zaleca się, by ze strony można było korzystać na urządzeniach mobilnych.
- Informacje zawarte na stronie powinny być czytelne, napisane zgodnie z normami językowymi oraz znajdować się w miejscach pozwalających na łatwe i intuicyjne ich odszukanie.
Minima zawartości serwisów WWW jednostek ZHP
Zastęp, patrol, drużyna, szczep
- Strony zastępów, patroli, drużyn, szczepów, kręgów, związków drużyn, klubów specjalnościowych itp. jednostek ZHP działających zazwyczaj w hufcach muszą zawierać m.in. następujące elementy:
- pełna nazwa organizacji – „Związek Harcerstwa Polskiego” lub jej skrót literowy „ZHP” (pełna nazwa widoczna przynajmniej na stronie głównej),
- pełna nazwa jednostki wraz z przydziałem do jednostki nadrzędnej,
- logo ZHP oraz aktywny odnośnik do strony głównej ZHP,
- imię nazwisko, stopień prowadzącego jednostkę,
- miejsce działania (np. szkoła), adres, telefon,
- osoby odpowiedzialne za zawartość merytoryczną i obsługę techniczną serwisu,
- aktywny kontakt e-mail.
Hufce
- Strony hufców ZHP muszą zawierać m.in. następujące elementy:
- pełna nazwa organizacji – „Związek Harcerstwa Polskiego” lub jej skrót literowy „ZHP” (pełna nazwa widoczna przynajmniej na stronie głównej),
- pełna nazwa jednostki wraz z przydziałem do jednostki nadrzędnej,
- miejsce działania, miasto, gmina,
- identyfikator ZHP jako aktywny odnośnik do strony głównej ZHP,
- pełne dane teleadresowe w tym telefon, fax, e-mail,
- dni i godziny otwarcia siedziby,
- wykaz jednostek z osobami prowadzącymi (pełna nazwa jednostki, imię, nazwisko, stopień harcerski i in-struktorski osoby prowadzącej),
- władze (imię i nazwisko, stopień),
- osoby odpowiedzialne za zawartość merytoryczną i obsługę techniczną serwisu,
- aktywny kontakt e-mail w domenie ZHP.PL lub ZHP.NET.PL,
- adres URL w domenie ZHP,
- dokumenty statutowe hufca (rozkazy, decyzje i dokumenty uchwalane przez władze hufca ZHP),
- odnośnik do strony bip.zhp.pl.
- Zaleca się by strony hufców zawierały także m.in. następujące elementy:
- NIP,
- nr rachunku bankowego,
- kontakt do osoby odpowiedzialnej za współpracę z mediami,
- informacje ogólne (ilość osób, zasięg terytorialny, ilość drużyn, od kiedy działa) o jednostce i jej bohaterze,
- struktura zespołów i komisji hufca z namiarami e-mail do przynajmniej szefów tych zespołów,
- program rozwoju hufca ZHP.
Katalog Identyfikacji Wizualnej jest dokumentem normującym używanie logotypu Związku Harcerstwa Polskiego. Poniższy dokument w zwarty sposób wyjaśnia w jakim kierunku podążać stosując Identyfikację w codziennej pracy drużyn, szczepów, hufców, chorągwi oraz szczebla centralnego i inspiruje do formowania jednolitego wizerunku Związku Harcerstwa Polskiego.
Repozytorium szablonów ZHP:
www.repozytorium.zhp.pl (konieczne jest posiadanie konta w domenie zhp.net.pl)
Sprawy ogólne związane z przygotowanie materiałów graficznych/multimedialnych:
promocja@zabrze.zhp.pl
Osoba odpowiedzialna za kontakt z mediami:
phm. Maciej Panek
maciej.panek@zhp.pl
tel. 531 480 692
Administracja i zawartość merytoryczna serwisu:
hm. Marek Pęczak
marek.peczak@zhp.pl
Administrator Ewidencji ZHP
phm. Adam Sołtysik
adam.soltysik@zhp.pl
W ZHP do promowania działań związanych z HAL (#harcerskielato) i HAZ (#harcerskieferie) powstały dwie księgi marki, które warto znać szczególnie tworząc materiały promocyjne środowiska.
#harcerskielato to nowa marka Związku Harcerstwa Polskiego.
Kryją się pod nią wszelkie letnie przygody kojarzone dotychczas ze skrótem HAL (Harcerska Akcja Letnia), takie jak np.:
- obozy,
- biwaki,
- kolonie,
- zloty,
- kursy i szkolenia,
- wyjazdy zagraniczne,
- zajęcia w miejscu zamieszkania,
- działania dla społeczności lokalnych itp.
#harcerskieferie to nowa marka Związku Harcerstwa Polskiego, pod którą kryją się wszelkie nasze działania związane z Harcerską Akcją Zimową. Używaj tej marki, aby promować:
- zimowiska
- półkolonie
- kursy
- bazę obozową
- a nawet zajęcia dla dzieci odbywające się w ferie w miejscu zamieszkania.
Po prostu – podczas harcerskich ferii!
Obojętnie w którym miejscu kraju lub świata jesteś, jaki masz stopień i z jakiego środowiska pochodzisz – pokaż, że harcerze nie nudzą się podczas wakacji. Podziel się z nami swoją letnią lub zimową przygodą za pomocą facebooka, twittera lub instagrama i oznacz swój post hashtagiem #harcerskielato lub #harcerskieferie
Związek Harcerstwa Polskiego daje możliwość bezpłatnego korzystania z pakietu Microsoft Office 365 każdemu członkowi organizacji.
Microsoft Office 365 to zestaw w pełni profesjonalnych narzędzi do współpracy i komunikacji, dostępny w chmurze internetowej. Harcerze, którzy chcą mieć konto w zhp.pl otrzymają pakiet usług zawierających pocztę elektroniczną, współdzielone kalendarze, wiadomości błyskawiczne, wideokonferencje, przestrzeń na dysku wirtualnym oraz dostęp do internetowych wersji aplikacji pakietu biurowego – Word, Excel, PowerPoint i OneNote. Dzięki zastosowaniu technologii chmury internetowej dostęp do wszystkich funkcji pakietu będzie dostępny z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie.
Z Microsoft Office 365 w Polsce korzysta ponad milion użytkowników, a także kilka dużych organizacji pozarządowych, w tym Ochotnicze Straże Pożarne, Stowarzyszenie Wiosna (Szlachetna Paczka) oraz Caritas.
Serwery Microsoft Polska, na których przetwarzane są dane w ramach Office 365 spełniają wszystkie wymogi bezpieczeństwa, m.in. posiadają ochronę przetwarzanych danych osobowych.
Aby uzyskać konto w zhp.net.pl. należy wypełnić formularz.