Zespół Promocji i Informacji


Z załącznika do Uchwały Głównej Kwatery ZHP nr 179/2020 w sprawie Regulaminu Harcerskiego Internetu i Bezpieczeństwa – POBIERZ

Minima serwisów internetowych w ZHP
Wszystkie serwisy internetowe ZHP muszą spełniać niniejsze wymagania:

  • Każdy serwis internetowy musi zawierać politykę prywatności, informację o cookies oraz dane kontaktowe IOD.
  • W każdym serwisie internetowym w widocznym miejscu musi znaleźć się identyfikator ZHP umieszczony zgodnie z zasadami, które znajdują się w Katalogu Identyfikacji Wizualnej ZHP oraz aktywny odnośnik do strony zhp.pl.
  • serwisy internetowe ZHP muszą być zgodne z Katalogiem Identyfikacji ZHP.
  • W każdym serwisie internetowym musi znajdować się pełna nazwa organizacji – “Związek Harcerstwa Polskiego”.
  • W serwisach internetowych jednostek i przedsięwzięć, które są beneficjentami programów i dotacji, należy umieścić oznakowanie danego programu lub dotacji.
  • Nie wolno publikować treści niezgodnych z prawem, Statutem ZHP oraz z dobrymi obyczajami, treści o charakterze politycznym, a w tym w szczególności materiałów chronionych prawami autorskimi oraz danych osobowych, o ile osoba publikująca nie dysponuje przewidzianymi polskim prawem pozwoleniami.
  • Strona powinna być poprawnie wyświetlana w wiodących przeglądarkach. Należy unikać odstępstw od standardów wyznaczanych przez W3C.
  • Serwisy internetowe ZHP powinny być jednolite. Zaleca się korzystanie z szablonów oraz rozwiązań proponowanych dla poszczególnych szczebli struktury przez Wydział Komunikacji i Promocji GK ZHP. Ponadto podstrony powinny otwierać się w tej samej karcie przeglądarki.
  • Zaleca się, by ze strony można było korzystać na urządzeniach mobilnych.
  • Wymagane jest posiadanie certyfikatu SSL dla subdomeny (https:// w adresie strony) oraz przekierowanie ze strony nieszyfrowanej (http://) na szyfrowaną (https://).
  • Informacje zawarte na stronie powinny być czytelne, napisane zgodnie z normami językowymi oraz znajdować się w miejscach pozwalających na łatwe i intuicyjne ich odszukanie.
  • Adresy e-mail, które są podawane w serwisach internetowych muszą być adresami w domenie *.zhp.pl, *net.pl.
  • Serwisy internetowe muszą być dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami zgodnie z standardami WCAG 2.0.
  • W przypadku zbierania danych osobowych poprzez stronę internetową należy zamieścić właściwe klauzule informacyjne.

 

Minima zawartości serwisów WWW jednostek ZHP

Zastęp, patrol, drużyna, szczep

  • Serwisy internetowe zastępów, patroli, drużyn, szczepów, kręgów, związków drużyn, klubów specjalnościowych itp. jednostek ZHP działających zazwyczaj w hufcach oprócz wskazanych w części ogólnej minimów muszą zawierać m.in. następujące elementy:
  • pełną nazwę jednostki,
  • informacje o jednostkach nadrzędnych (np. w przypadku zastępu informacje o drużynie i hufcu),
  • stopień, imię, nazwisko, prowadzącego jednostkę,
  • adres, telefon, adres e-mail, miejsce działania (np. szkoła),
  • aktualny kontakt e-mail osoby lub zespołu odpowiedzialnego za obsługę serwisu internetowego.

Hufce

  • Serwisy internetowe hufców ZHP oprócz wskazanych w części ogólnej minimów muszą zawierać m.in. następujące elementy:
  • pełna nazwa hufca,
  • Informację o jednostce nadrzędnej (chorągwi),
  • teren działania, pełne dane teleadresowe w tym adres, telefon, e-mail,
  • dni i godziny otwarcia siedziby lub dyżurów,
  • wykaz podstawowych jednostek organizacyjnych z informacją o osobie prowadzącej (pełna nazwa jednostki, stopień instruktorski, imię, nazwisko),
  • władze (stopień, imię i nazwisko),
  • aktualny kontakt e-mail osoby lub zespołu odpowiedzialnego za obsługę serwisu internetowego,
  • odnośnik do witryny w Intranecie: dokumenty statutowe hufca (rozkazy, decyzje i dokumenty uchwalane przez władze hufca ZHP),
  • odnośnik do strony bip.zhp.pl

Minima dla stron i profili jednostek ZHP w mediach społecznościowych

  • Poniższe wytyczne dotyczą stron i profili zakładanych przez wszystkie jednostki należące do Związku Harcerstwa Polskiego we wszystkich mediach społecznościowych. Wytyczne należy dostosować do struktury danego medium.
  • W momencie występowania duplikatów stron lub profili w obrębie jednego z mediów społecznościowych zalecane jest ich połączenie.
  • Nazwa strony w danym medium społecznościowym powinna zawierać pełną nazwę jednostki. Dopuszczalne jest, aby nie zawierała bohatera. Jeżeli nie jest możliwe zmienienie danej nazwy lub jest ona za długa, wymagane jest, aby pełna nazwa znalazła się w innym, łatwym do znalezienia miejscu np. w sekcji opis.
  • W miejscu do tego odpowiednim, np. w sekcji opis, należy zapisać, że dana jednostka należy do Związku Harcerstwa Polskiego i oznaczyć główny kanał ZHP (o ile jest to możliwe).
  • Identyfikator Związku Harcerstwa Polskiego oraz logo WOSM i WAGGGS powinny znajdować się na stronie lub w profilu w widocznym miejscu (np. na zdjęciu w tle), jeżeli tylko struktura danego medium na to pozwala (np. Facebook, Twitter). Identyfikator ZHP należy używać zgodnie z Katalogiem Identyfikacji Wizualnej ZHP. Logo WOSM i WAGGGS należy używać zgodnie z zasadami ich stosowania.
  • Inne znaki czy logotypy należy wykorzystywać zgodnie z zasadami ich stosowania określonymi w odrębnym dokumencie.
  • Raz stworzonej strony lub profilu danej jednostki nie można przekształcić, aby funkcjonowała w innym celu niż propagowanie działalności danej jednostki.
  • Treści publikowane w mediach społecznościowych muszą być zgodne z dokumentami wewnętrznymi ZHP w tym m.in. Katalogiem Identyfikacji Wizualnej ZHP oraz Modelem marki ZHP.
  • Tylko strona i profile ZHP w mediach społecznościowych mogą mieć jako zdjęcie profilowe logo lub identyfikator ZHP.
  • Przy zakładaniu strony na Facebooku należy oznaczyć stronę w kategorii „społeczność”.
  • Nie zaleca się tworzenia stron i profili dla poszczególnych referatów i innych zespołów w danej jednostce.
  • Adresy e-mail, które są podawane w mediach społecznościowych muszą być adresami w domenie *.pl. lub zhp.net.pl
  • Do każdego profilu lub strony dostęp z poziomu administratora muszą mieć przynajmniej dwie osoby.
  • Na wniosek właściwego komendanta administrator strony lub profilu zobowiązany jest do nadania właściwemu komendantowi lub osobie przez niego upoważnionej uprawnień administratora do strony lub profilu.
  • Właściwy komendant lub osoba przez niego upoważniona może zobowiązać administratora do wprowadzenia zmian lub usunięcia treści, które nie są zgodne z regulaminem medium lub są treściami nieodpowiednimi, które godzą w dobre imię ZHP. Nie wolno publikować treści niezgodnych z prawem, Statutem ZHP oraz z dobrymi obyczajami, treści o charakterze politycznym, a w tym w szczególności materiałów chronionych prawami autorskimi oraz danych osobowych, o ile osoba publikująca nie dysponuje przewidzianymi polskim prawem pozwoleniami.

Katalog Identyfikacji Wizualnej jest dokumentem normującym używanie logotypu Związku Harcerstwa Polskiego. Poniższy dokument w zwarty sposób wyjaśnia w jakim kierunku podążać stosując Identyfikację w codziennej pracy drużyn, szczepów, hufców, chorągwi oraz szczebla centralnego i inspiruje do formowania jednolitego wizerunku Związku Harcerstwa Polskiego.

Repozytorium szablonów ZHP:
www.repozytorium.zhp.pl (konieczne jest posiadanie konta w domenie zhp.pl)

Sprawy ogólne związane z przygotowanie materiałów graficznych/multimedialnych:
promocja@zabrze.zhp.pl

Osoba odpowiedzialna za kontakt z mediami:
phm. Dariusz Schuppik
tel. 505 860 282
email: zabrze@zhp.pl

Administracja i zawartość merytoryczna serwisu:
hm. Marek Pęczak
marek.peczak@zhp.pl

Administrator Ewidencji ZHP
phm. Adam Sołtysik
adam.soltysik@zhp.pl

Związek Harcerstwa Polskiego daje możliwość bezpłatnego korzystania z pakietu Microsoft Office 365 każdemu członkowi organizacji.

Microsoft Office 365 to zestaw w pełni profesjonalnych narzędzi do współpracy i komunikacji, dostępny w chmurze internetowej. Harcerze, którzy chcą mieć konto w zhp.pl otrzymają pakiet usług zawierających pocztę elektroniczną, współdzielone kalendarze, wiadomości błyskawiczne, wideokonferencje, przestrzeń na dysku wirtualnym oraz dostęp do internetowych wersji aplikacji pakietu biurowego – Word, Excel, PowerPoint i OneNote. Dzięki zastosowaniu technologii chmury internetowej dostęp do wszystkich funkcji pakietu będzie dostępny z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie.

Z Microsoft Office 365 w Polsce korzysta ponad milion użytkowników, a także kilka dużych organizacji pozarządowych, w tym Ochotnicze Straże Pożarne, Stowarzyszenie Wiosna (Szlachetna Paczka) oraz Caritas.

Serwery Microsoft Polska, na których przetwarzane są dane w ramach Office 365 spełniają wszystkie wymogi bezpieczeństwa, m.in. posiadają ochronę przetwarzanych danych osobowych.

Aby uzyskać konto w zhp.net.pl. należy wypełnić formularz.